NÁŠ CÍL JE SPOLKOVÉ
USPOŘÁDÁNÍ ČR

Česká spolková republika - Země česká,
Země moravskoslezská a Metropolitní země Praha.
Zrušením 14 nefunkčních krajů dosáhneme v ČR roční úspory
až 65 miliard a na Moravě roční úspory až 28 miliard.
Nezadlužujme naše děti a vnoučata!

Náš cíl je spolkové uspořádání ČR
   

Stanovisko k zavedení silniční daně pro majitele všech osobních vozidel

Moravané nesouhlasí s plánem vlády zavést silniční daň pro majitele všech osobních vozidel. Domníváme se, že vláda k tomuto kroku nemá mandát. ČSSD ve svém programu před volbami v roce 2013 o něčem takovém neměla jediné slovo. To samé platí o programu ANO, které navíc hovořilo o tom, že „Další zvyšování daní je nepřípustné“. Ani slovo o zavedení silniční daně pro všechny majitele automobilů nemá ve svém předvolebním programu z roku 2013 ani KDU-ČSL.

Připomínáme, že člověk, který si u nás ze svých zdaněných příjmů koupí auto, při koupi vozidla platí DPH a při čerpání pohonných hmot platí více než polovinu ceny jako spotřební daň. A to se ještě příští rok mají zvyšovat poplatky za STK.

Ptáme se, co za všechny tyto odvedené peníze u nás majitel motorového vozidla má – a nemyslíme tím přejmenování rychlostních silnic na dálnice, které vláda chystá, nýbrž reálné kroky, jako je výstavba dálnic v úsecích Otrokovice – Břeclav, Opava – Ostrava, Brno – Moravská Třebová (nebo Svitavy) či Hulín – Střelná, jako jsou silniční obchvaty obcí, které chybí téměř v každém moravském či slezském městě, jako jsou strategické stavby typu tunelu pod Červenohorským sedlem či jako je vyřešení problému kamionové dopravy, která přetěžuje naši dopravní infrastrukturu. Další havárie kamionu na železničním přejezdu – tentokrát ve Frýdku-Místku – ukazuje, že se už dávno mělo jednat. 

Pokud by vláda zavedení silniční daně pro všechny majitele automobilů skutečně schválila, znamenalo by to podle našeho názoru nejen finanční zátěž pro naše občany, ale také to, že vládní strany před volbami zamlčely své skutečné úmysly voličům.